4 Kilometer

Har fått med mig mitt hjärta ut i löparspåret och vi kämpar med att få upp hans kondis och uthållighet. I torsdags körde vi 4 kilometer utan stopp eller promenad och det gick galant för honom. Igår körde vi samma runda men då gick det tyngre. Han behövde gå ganska mycket men orkade ändå köra spurt på  slutet. Vissa dagar kan vara sämre dagar och tyngre men det är bara att kämpa vidare. Snart orkar han väl mer än mig :P

Försöker springa 2-3 dagar i veckan med han så att han ska förbättra sig från vecka till vecka. Är så roligt att ha nån att springa med! Nästa vecka är målet att få han runt på 5 kilometers varvet på Grisberget, jag vet han klarar det bara han tror på att han klarar det :)

Jag hade också en tung dag igår. Från början var benen lätta men började snabbt väga bly i motvinden och uppförsbacken i spurten hem gick men med ben av spagetti och total avsaknad av styrka att trycka ifrån ordentligt. Vi skyller på värmen som var igår, att vi inte vant oss vid luften ;)
Ikväll tar vi nya tag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0