Vasaloppet Here I Come...

... or not :P



Men längdåkningsskidor inhandlade jag i Tisdags på mellandags rean. Har i några vintrar velat ha ett par skidor då mina gamla senast användes då jag gick i åttan eller nian tror jag :P Men det har aldrig blivit av något köp förens nu då :)
Skit nöjd är jag och det tror jag nog de på InterSport också är. Vistte att jag skulle ha skidor när jag gick in i butiken så det var väl inget att fundera över. Testade ut vilka skidor jag kunde ha, vilka pjäxor som var skönast och valde ut ett par sköna stavar. Allt tog väl ca 30 minuter och försäljaren verkade väldigt förvånad. Fick frågan när allt var uttestat:
- Och du vill ha allting nu? (med en väldigt frågande röst och höjda ögonbryn)
Klart jag ville det :)

Fick allt till ett väldigt bra pris tyckte jag. Hade nästan räknat på ännu dyrare men jag är så nöjd. I helgen hade jag tänkt hinna att fixa till "vallningen" och sen kankse det blir en första åktur på väldans många år till veckan :D
De skidor jag köpte är inte vallningsfria men jag ska testa mig på att göra egen parafinering och sedan använda vallnings tejp. Låter skit smidigt, hoppas det är det med!

Kankse kondisen blir lite tränad i vinter i alla fall ;)
Har nämligen fått det kassa beskedet från arbetsgivaren att de ska förändra friskvårdspengen för oss alla anställda. Till det bättre för många men till det sämre för oss Pitebor.. Friskvårdpengen höjs från 1600 kr till 2200 kr per år men då försvinner möjligheten till att få träna på StepIn eller Korpen genom att dra ett kort och att banken betalar per gång man vart där :( Det innebär alltså för mig att jag måste punga ut ett eget årskort på nått gym istället för att få träna där gratis. SKIT!!

Har inte tänkt lägga 4700 kr på ett årskort nu i Januari så nu blir det verkligen hårdkörning i gymmet hemma i källaren och skidåkning istället för roddmaskin eller crosstrainer på StepIn. Får se, kankse köper ett årskort på StepIn när de har öppnat i Åhléns huset, tror det blir en annan prissättning där nämligen :) Det är dock i April först..

Så nu ses vi i spåret på Grisan i vinter ;)


Kommentarer
Postat av: Cissi

Jaa, skidor är så kul!! =) Hoppas verkligen vi ses på Grisan!! =)

2011-12-29 @ 20:14:13
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Caroline | Makeupedia.se

Gott nytt år :)

2011-12-31 @ 21:57:15
URL: http://www.makeupedia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0