Sjuklingen

Lite uppdate om vår lilla sjukling där hemma. Det är ingen lek att ge han medicin vill jag lova. Att spruta in vätska i munnen på han går men att han ska lyckas svälja den vet jag inte om det går så bra med. När jag väl fått in medicinen i hans mun så börjar han tugga (på samma sätt som när han-hundar tuggar när de ser en löptik) så det bara hänger slem. *usch* Jajja jag ska nog lyckas få i han det i alla fall. Får blanda ut det med lite köttfärs eller en skinkbit kankse...då blir han nöjd ;)

I morse vaknade jag av att lilla Baggis fick en nys attack. Han har haft sånna ett tag nu och han har låtit konstigt då han tvättat sig men jag har tänkt att han kankse har lite sår i näsan efter grässtrået men så var inte fallet. Han hade nämligen ett grässtrå kvar!!
I morse då han började nysa så vaknade jag och tänkte att han aldrig slutade nysa, så då jag kolla upp på han ser jag att nått sticker ut genom snoken så jag tar tag i han och väcker älsklingen så han fick dra ut grässtrået mellan alla nysningar. Hahaha det såg verkligen roligt ut!! Strået var ändå ca 5-6 cm långt också så nog förstår jag att han har haft problem lill killen våran :D
Att nysa ca 3 gånger i sekunden är nog inte så roligt och han ser verkligen skit rolig ut. Hela han bara skakar och fnyser konstant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0