The Wedding

Ja ni är ju några stycken som väntar på uppdate kring bröllopet. Tyvär så har jag inga bilder än så det blir en bildlös uppdate (förutom några taggade bilder från instagram och FB, resten kommer sen) :P
(edit: Fick sms av fotografen senare idag och nu är bilderna klara, får dem i helgen)

 

 

Men att ens bröllopsdag, som alla säger, för evigt kommer ligga inbäddad varmt i minnet stämmer till 1 000 000%. Herregud vilken dag!!!
Den var magisk ända från start till mål ♥

 

Vart ska man börja...
Morgonen startade inte förens strax efter åtta så jag fick mig ganska bra med sömn (crille sov till halv tio) innan det var dax att riva igång alla ytliga förberedelser. Kusin Lisa infann sig klockan nio för frisyrtillverkning och medans hon vofflade, tuperade, nålade och flätade så höll jag i ett glas skumpa och skålade med både mamma, pappa och hjärtat. Det tog nog ungefär 1½ timme att få frisyren och då var vilan slut och bara att ta tag i sminket som jag så klart gjorde själv ;)
Vår fotograf för dagen, Johannes Lundgren, dök upp efter 11 nån gång och fotade oss in action när smin och kläder skulle på och när vi var klara så satte vi oss i bilen för att åka ut och fota lite utomhusbilder...men så var inte riktigt vädret på vår sida (eller hur man då ser det, ska tydligen vara lyckobringare då det snöar/regnar på brudparet) så det var snöstorm bokstavligt talat utomhus. Svin kallt, blåste stormbyar och snöade så de blev inte många stunder vi klarade av att stå ute i alldeles för lite kläder. Några bilder tog vi i alla fall runt omkring kyrkstugorna i Öjebyn och så fick vi skippa planerna på skoterbilder pga vädret :P

 

Nu längtar jag tills vi får se alla bilderna!!!! :D

 

Eftersom det blev lite mindre utomhusfotografering än vi planerat så tog det ganska mycket mindre tid så vi åkte hem igen och jag hoppade ur klänningen en stund och in i morgonrocken istället. Allihopa damp vi ner i soffan och slötittade lite tv och drack skumpa tills klockan blev strax efter 14 för då var det dax att dyka i klänningen igen och åka till kyrkan.
Hela dagen var jag hel cool och kände inte alls någon nervositet som jag förväntat mig. Älsklingen försökte se cool ut men jag anade på han att han var goode nervös :P Men mest nervös av alla var nog min pappa. Älskade pappsi var så nervös att han skakade innan vi gick in i kyrkan till ringklockorna och musiken. När vi närmade oss altaret och Christian så fick jag syn på mamma som satt i bänken längst fram och tok grinade. Hon grinade inte bara så tårarna rann utan verkligen hulkningar ♥ Hon tog emot den nervösa pappan och jag fick gå till min älskling där framme.

 

Själva vigselakten var den mest klassiska man kan ha med två psalmer osv men som bonus hade vi två egna sånger som min älskade och underbart duktiga barndomskompis Paulina sjöng och Malin spelade piano till. Det var två Shirley Clamp låtar -Du är allt & -Som en saga.
Jag hade förberett mig med en näsduk i handen och var beredd på tårarna men tänkte att jag verkligen skulle försöka klara mig och som jag fick bita ihop. Jag bet och jag bet och jag bet, mina käkar hade behövt en bettskena i det ögonblicket när hon kom till refrängen på Du är allt som var den första låten hon sjöng. Men vips så sprättar Paulinas bälte upp som hon hade på klänningen och fram kom det skratt istället för gråt. Det hade jag aldrig trott om mig själv som är så blödig men jag klarade mig från att gråta i kyrkan. (Jag är en sån som verkligen gråter när jag gråter, inte sådär film snyggt att det bara rinner en tår utan det blir grimarser och hulkningar, som min mor) :P

 

När vi gick ut ur kyrkan så fick vi inte bara snöfall på oss utan det haglade massa riskorn och gryn och Brollo hade parkerat bilen som vi åkte i utanför portarna med bakrutan vänd så vi inte såg den. Såklart hade han hunnit pynta bilen med tomburkar och NYGIFTA i bakrutan ♥ Eftersom det är vinter och de flesta snygga, fräna och colla bilarna bara körs på sommaren så har vi inte hittat någon wow bil att åka i utan det blev mamma och papas totalrenoverade Volvo 164, och det dög så gott. Den är så fin men det var lite struligt med den. Den är ju egentligen bara en sommarbil den också så mappningen var inte gjord för minusgrader så den gick lite lurvigt och pappa och brollo fick byta tändstift i den på morgonen :P Med sommardäck och allt tog vi oss i alla fall fram i snöstormen och mådde så gott i baksätet på volvon :)

 

Festen hade vi på Storfors Folketshus och vi blev 70 gäster. Det var alldeles lagomt stort så det blev varken trångt eller operonligt stort. Festsalen hade vi dukat med vårens färger, tyll och silkespappers pompoms. Bartender Mattias och kökspersonal Stina var verkligen klippor under kvällen och hjälpe oss så mycket. Jag behövde aldrig skänka en tanke på nått kring mat och servering och inte heller mamma så vi kunde verkligen koppla av och njuta av kvällen. Att vi har så fantastiska familjer & vänner visste vi ju redan men vissa utmärkte sig under kvällen och chockade. Det fanns dem som höll tal som vi aldrig nånsin hade kunnat ana och vi är så otroligt tacksamma för att alla finns i våra liv och är så otroligt fina ♥

 

Värdparet Thomas & Christina Öhman (älsklingens lillasyster) hade gjort iordning ett par sjukt roliga lekar för kvällen och ett fantastiskt bildspel på mig och Christian. Det var lekar som "Jag bestämmer" där vi skulle stoppa in så många marshmallows som möjligt i munnen och klara av att säga jag bestämmer... jag kan meddela er att det är jag som bestämmer ;) Sedan var det balonger som skulle smälla (efter att Christina vet om min fobi för smälande ballonger så njöt hon en extra smula att se detta) där 5 killar satt ner och hade ballongerna i knät som jag då skulle sätta mig på tills dom small och 5 tjejer fick stå framåtlutade med ballongen bakom baken och Christian skulle smälla dom med en juckning... där var vanan större hos min älskling så han utklassade verkligen mig :P Men bästa leken på kvällen var när jag och 2 tjejer fic¨k stå bakom ett skynke och Christian skulle pussa alla tre och gissa vem jag var. Han såg förståss inget och så byttes Elin och Camilla ut mot Mike och Dick som är bland de närmaste killkompisarna vi har. Där stod de med rött läppglans och plutade med munnarna och pussades med Christian. Såklart kännde han igen mina läppar och valde rätt men det var så sjukt roligt att se hans min när han fick se att han pussade Mike & Dick :D och att se dem med rött läppglans för den delen också :D

 

Ja jag skulle kunna hålla på å skriva en hel roman om våran magiska dag men nu tror jag ni börjar ha fattat att vi hade det toppen skoj och verkligen den bästa bröllopsda man kan få!!

 

Att maten blev så fantastiskt god som min mamma har kämpat med och mina mostrar hjälpt till med ändå in på småtimmarna kvällarna innan bröllopet, att så många kunde komma, att vi numera kan kalla oss man och fru, att vi nu heter Lindén båda två, att alla visade så stor kärlek till varandra och oss under dagen och att alla vänner och släktingar är så underbara är bara några få saker som gör oss så glada, nöjda, lyckliga över vår bröllopsdag.

 

Har verkligen försökt hinna prata med alla och tacka er så hjärtligt och säger det än en gång.. 1000 tack för att ni ville vara med på vår stora dag och tack för alla fina minnen!!♥

 

Magiskt ♥ 2013-03-02 ♥ Lindén

Kommentarer
Postat av: Cissi

Åh så kul att läsa!!! :))) Ni var ett himla vackert brudpar!!! :))))

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2013-03-18 @ 18:35:19
URL: http://lillohman.blogg.se
Postat av: Kicki

Haha jag både skrattar och grinar när jag läser om era hulkningar :P Det var verkligen ett helt underbart bröllop!!! :)
Kraaaaam på dig fru Lindén :))

2013-03-18 @ 19:06:24
URL: http://kickikickass.blogg.se
Postat av: jonna

Har nog missat detta inlägg! Men så fint o härligt bröllopet erat lät! :)

2013-08-31 @ 19:44:35
URL: http://www.jonnaan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0