Höst Hög Luft

Nu är hösten här med stor H. Löven sprakar i färgerna gul, röd och orange och det prasslar mysigt när det rasar från träden. Här i Överkalix är det väldigt vackert med allt vatten, skogen och bergen runt om kring.
Blir en hel del powerwalks här på mornar och kvällar och jag njuter av den otroligt friska och höga luften. Några minusgrader blir det om nätterna och på morgonen när jag är ut strax efter klockan sex så stiger vattenångan från älven och solen är precis på väg upp över bergen. Mysigt!
 
 
I morse tog jag denna bilden ut över älven med solen halvvägs upp. Klockan var ca 06:20 och alldeles tyst ute. Jag njuter av naturen när jag är här och laddar energi depåerna med en massa promenader och några vändor på badhuset... meeen nog rackarns längtar jag hem till mitt fina Piteå ändå!
 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Alltså jag hänger inte med, vad är det du gör i Överkalix?
Kram!

Svar: Hehehe det är inte många som har hängt med i denna sväng :PMen jag har börjat jobba på Sparbanke Nord i Överkalix för en period. På banken i stan har har jag ju vart på privatmarknad men mitt mål har alltid varit att jobba med företag och nu är den ordinarie företagsrådgivaren mamma ledig i Överkalix och då har jag hennes tjänst där tills vidare. Jag vecko pendlar alltså hit upp men har kortveckor.. jobbar bara mån-tor så jag har lång helg varje helg :)
känns konstigt att vara borta hemifrån men då det bara är tre nätter så funkar det, ett tag. Jag får se det positiva att jag får massor med erfarenhet av ftg och har sedan möjlighet att avancera när jag kommer tillbaka till piteå :)
Elin Nilsson

2012-09-25 @ 20:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0