Fitness Fighten Mars

Igår påbörjade jag en utmaning. Det är inte den första men det känns som att det är i tiden för en ny utmaning och sporre för mig själv. En bonus är ju att man är med och tävlar om en vinst också. Vinsten man kan vinna är en PT utbildning, träningsresa till Portugal och träningsutrustning.

Det jag då ska göra denna Mars månad för att vara med och tävla är att äta och träna enligt schema och få så bra resultat som möjligt. Det är taget före bilder, mått och kilon. Vilopulsen är mätt och nu ska jag träna en timme varje dag hela månaden och mäta samma saker efter perioden och få resultaten. Det ska bli super spännande att se vad man kan åstadkomma med kroppen på bara en månad och hur den kan förändras i utseende. Blir roligt att se bilderna sen :)

Eftersom jag då äter ganska begränsat (enligt ett kostschema) så kommer jag att göra så få utsvängningar som möjligt med luncher eller middag ute. Det går att göra bättre val om det skulle bli att jag ska äta ute och ska försöka hålla mig till schemat så bra som möjligt.

Gårdagen började bra. Första dagen, kände ingen hunger, inget sug efter något. Dock så var det kalas för Daniel och han är ju en fena på god mat så en liiiten liiiten smackabit av hans hemma gjorda smörgåstårta var jag tvungen att äta. Inte för min skull utan för hans skull, han tvingade mig :P Hahaha. Nä nu är det hårdkörning som gäller!! Ingen alkohol, inget socker, inget godis, ingen glass, inga sjukdagar, inget latmaskeri. Blod svett och tårara leenden.

Kommer nog att bli en del uppdateringar om detta i fortsättningen. Status hur jag känner mig och hur det går med kosten. Lite som dagbok för mig själv att kunna gå tillbaka till :)


Kommentarer
Postat av: Cissi

Lycka till duktiga du :):):)

2012-03-02 @ 12:43:45
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Kicki

Shit vad du är hurtig! Men det där klarar du lätt :) Lycka till!! Kraaam

2012-03-02 @ 15:11:57
URL: http://kickikickass.blogg.se/
Postat av: Kicki

Men du har något som jag saknar; självdiciplin :P Ska bli spännande att följa i alla fall :)

2012-03-02 @ 15:18:18
URL: http://kickikickass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0