Besiktat och Klart

Nu är det ju dåå så att många redan vet och har listat ut vad som vart på gång :P

Men nu är det i alla fall klart "allting" och bestämt. Vi kommer om två månader att kunna titla oss som stadsbor, till och med Annelundsbor. Vi kommer byta sida av älven (från den bästa) ;)
Vi ska numera bo i ett otroligt fint hus där vi tänker stanna väldigt länge. Det är mer än dubbelt så stort motför vad vi har idag och det är ett arkitektritat hus från 1964. Vi är tok nöjda och längtar som bara den till att flytta!!

Blir betydligt närmare stan, gång avstånd till jobbet även vintertid, massor med utrymmen och platts för våra hobbys, en pool på tomten som förhoppningsvis kommer ge oss många trevliga sommardagar och beläget på ett fint område. Det har nästan allt som vi vill ha, det fattas bara ett dubbelgarage men det har vi tänk att bygga till sommaren :D

Ojojoj det är så spännande. Man blir så glad och upprymd nu när det äntligen är skrivet papper och gjort besiktningen. Jag har vart "orolig" att besiktningen skulle visa nått så därför har jag inte tillåtit mig själv att hoppas för mycket men nu visade den såklart inget speciellt så nu äntligen kan jag släppa mina hämningar och börja planera och drömma :D

(har så många gånger förr ropat hej innan hej har kommit och blivit snuvad på alla uppgjorda drömmar så denna gång tillät jag mig inte att drömma innan hej kom ochnu har det kommit så nu drömmer jag mig bort)

Vår blivande adress kommer i framtiden att vara Källbogatan 50 :)

Kommentarer
Postat av: Cissi

Stort grattis än en gång!!! Så jäkla kul!! =)

2011-09-21 @ 19:22:25
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: jonna

Men oj såå rolig för er :) grattis!!

2011-09-21 @ 19:26:56
Postat av: Lotta

Gu vad spännande och roligt! (undra om det är ett av husen jag drömt mig bort i?) Kollar ofta på hus i piteå på hemnet vettu. ;) Men eftersom jag aldrig provat på att bo i piteå så är lägenhet första steget. Var och tittade på en i djupviken igår faktiskt. :)

2011-09-21 @ 19:42:55
URL: http://lottahietanyberg.blogg.se/
Postat av: Lotta

Sv;

Oj vad spänt det måste ha varit att vänta på beskedet. Stort grattis än en gång!



Ja, tanken är att vi tar oss dit för eller senare. Jag tänkte ju till piteå redan när jag skulle börja gymnasiet, men jag fegade ur och flyttade till Pajala istället. 4,5 mil hemifrån istället för 23 mil. Inte lika långt hem till mamma om man bor i Pajala... ;)

Fortsatte dock att vela flytta till piteå. Sedan april 2007 har jag stått i kö hos pitebo, men inte riktigt att poängen räcker fram alla ggr. Det är ju det att som allra minst behöver vi en fyra. Och det finns det inte gott om.... Hur jag än försöker så kan jag inte ens fantisera in oss i något mindre. Vi har hobbys som tar utrymme plus att jag har företaget som måste drivas hemifrån till en början i alla fall.

Har på oss till måndag att bestämma hur vi vill göra med den vi kollade på, men det är ju fortfarande någon före oss, så inget är ju säkert även om vi skulle vela ha den.

En vacker dag blir vi nog pitebor i alla fall, och då ska vi självklart ses! :)



Hehe, hus ja. Måste ju först vara säkra på att man trivs i piteå, plus att när vi köper hus, då ska det vara stort, så man inte behöver flytta igen om man inte vill. Si sådär 300 kvadrat är väl lagom. ;) hehe. Drömma kan man ju...

Hur stort (litet) är erat gamla hus? Rum? Kvadrat? :)

2011-09-22 @ 10:03:40
URL: http://lottahietanyberg.blogg.se/
Postat av: Elin Marklund

Bilder, bilder, bilder :) Något måste du väl ha? ;P Grattis!! Så himla kul, glad för eran skull! Kram

2011-09-23 @ 10:03:26
URL: http://elinmarklund.se
Postat av: Madde

Gud så skoj! Grattis till husköpet :)

2011-09-23 @ 12:17:29
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/
Postat av: Emmy

Men så roligt!! Grattis :-) Bilder vill jag då se på nya boendet :-) När flyttar ni in? Kramar

2011-09-23 @ 18:40:34
URL: http://bemlan.blogg.se/
Postat av: Elin

Grattis! Gud va kul för er! Hoppas bara ni får det andra huset sålt nu så ni slipper stå och betala för två hus! :) Kram

2011-10-02 @ 13:29:35
URL: http://eliinlindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0