Depot NYX Eyeshadow Pencils


För att Depota NYX pennorna behöver du en hårtork, något att hålla pennan med eftersom det blir väldigt varmt (jag använde en skiftnyckel) och en burk att sätta färgen i. Kan vara bra att ha burken i något eller sätta en tejp under annars blåser den fort iväg när man startar hårtorken :P

Jag tog av "toppen" på pennan innan jag började, då ser man lättare när all färg har runnit ur pennan. Jag tog helt enkelt mina tänder till verktyg och drog loss "toppen". Håll sedan pennan rakt åvanför burken du vill ha färgen i och starta hårtorken. Håll torken nära pennan och låt den blåsa. Det tar ca 4-5 minuter och när färgen i pennan har blivit tillräckligt varm så kommer den ut i trögflytande form.

När all färg har kommit ut ur pennan så är det bara att släppa den i bordet ett par gånger så blir det jämnt och fint i burken och färgen stelnar på bara en minut. Klart att använda på en gång :)
Än så länge har jag bara gjort detta med de svarta och vita NYX pennorna. Blir riktigt bra och smidigt att använda sen.


Kommentarer
Postat av: Maria - makeup artist

Vilket underbart tips! Har själv dom där NYX penslarna och det där ska jag nog trixa ihop själv ngn gång :) Tack! Kramar

2011-10-31 @ 13:04:55
URL: http://mariaoja.se
Postat av: Maria - makeup artist

Sv: Precis! Sen är det ju också mycket som går till spillo när man vässar. Mkt bra tips som sagt! ^^

2011-11-03 @ 18:02:05
URL: http://mariaoja.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0