O Heliga Helg

Vilken underbar helg vi haft. Vi åkte som sagt upp på stugan på fredag efter jag slutat mitt kvällspass. Blev att hämta lite saker som var kvar glömda av de andra i gänget så vi kom oss inte iväg förens efter nio tiden. Väl uppe på stugan så packade vi in allt i stugan och sen blev det soffläge innan läggdax.
Lördagsmorgon startade tidigat för att hinna njuta av det underbara vädret. 22 minus grader startade morgonen med men efter några få minuter visade termometern noll gradigt och sen blev det bara varmare och varmare. Dagen spenderades ute på en sjö. Vi grillade, pimplade och busade med de små söta troll flickorna Molly och Hanna. Man blir trött av att vara ute men man blir ännu tröttare då man hela tiden springer omkring också ;)

Söndagen bjöd på lika bra väder och ny pudersnö. Dock så blev det inga 10 mil på skotern som det blev på lördagen då den jäveln skar mitt ute på isen. Jag hade vart och kört en sväng på morgonen och sen skulle älsklingen bara fara en liten sväng och då nöp den mitt ute på isen. Tur var att vi var nära stugan och att pappa har en kälke. Brollo fick ta pappsens skoter och hämta kälken och så bärgade de hem vår skoter. *Suck*
Why Why Why?! Nu blir det att riva motorn i veckan och se hur mycket som är traschat. Hoppas att det bara ska vara en cylinder och inge mer!!

Helgerna i stugan är så otroligt underbara och rogivande men de går alldeles för fort!!

Nu är en ny vecka här, vecka nr 11 på året 2011, och jag har som vanligt fullsmockat schema. Denna vecka ännu mer fullbokat än andra faktiskt. Men det ska gå det med och helgen som kommer blir bara mer efterlängtad då :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0