Privat Frisör

Igår fick min söta mor agera min privata frisör. Kusin Lisa som alltid annars är det är ju nu ganska så tjock och väntar sin lilla pojke vilken dag som helst så jag var bara förbi henne och hämtade hårfärg och så fick mor kleta in färgen kring skallen. Tog lite längre tid än vad det brukar ta för Lisa men det blev lika bra som alltid. Samma färg nu som senast, alltså en mörk brun nyans med lite inslag av ask så allt mitt röda i håret försvinner. Är tok nöjd och jag verkligen älskar denna färg på håret!!

Tack underbara mammsen för hjälpen ♥

Visste ni förresten att om man har fått mycket hårfärg på huden i ansiktet och vill ha bort den så kan man använda aska. Det spelar ingen roll vad för sorts aska det är bara det är aska som man blandar med två droppar vatten. För oss som inte har någon kamin hemma där man kan hitta aska så bad jag mammsen gå ut på bron och blossa en cigarett och så tog jag askan från den för att få bort färgen vid hårfästet. Inte varje dag jag ber min mor att röka en cigarett då jag i vanliga fall är på henne att sluta röka :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0