Lumene Sensitive Touch

Jag har i snart 6 månader använt mig av Proactiv hudvårdsserie och jag gillade den verkligen i början. De första två månaderna var super bra. Huden blev slätare och mindre stora utbrott. Jag hade kvar alla vanliga små pormaskar men sällan en stor gul finne längre. Sedan har det stått still. Huden har varken blivit bättre eller sämre tills nu. Efter att jag använt det drygt 4 månader så tycker jag att det har blivit mer pormaskar, större porer och mer utåtstående på något sätt. Jag hatar det!!!

Nu har jag bestämt mig för att avsluta proactiv och testa något nytt. Jag har faktist vart hos läkaren tidigare på grund av min acne och fått utskrivet Skinoren som är en hudsalva. Nu har jag återgått till skinoren men den torkar verkligen ut huden så jag måste använda någon annan fuktighetskräm också tillsammans med skinoren för att klara av dagen utan att klia sönder ansiktet.

Idag har jag vart på apoteket och inhandalt Lumene Sensitive Touch. Det blev hela serien. Tvätt/rengöring, ansiktsvatten, dag- och nattcreme. Denna serie från Lumene är helt fri från Parabener, Paraffinoljor, Silicon, och alkohol. Det känns som att det kan vara en skonsam serie för huden. Den bör inte påverka skinoren så mycket då den är väldigt mild men den bör kunna tillföra min hud fukt och förhoppningsvis kankse jag någon gång i livet ska få bukt med acnen.





Nu testar jag detta i någon månad men om det inte hjälper så blir det ett till besök hos läkaren och kankse byta ut skinoren mot Duac. Det ska också vara mot acne och jag har hört flera som upplevt att Duac fungerat 100 gånger bättre än Skinoren. Vi får se helt enkelt men jag hoppas på det bästa. Ger detta ett försök först i alla fall.



Fler än jag som har problem hud som aldrig vill ge med sig? Några tips? :)

Kommentarer
Postat av: Jen

Duac räddade min självkänsla fullständigt för 4 år sedan



Jag har vuxenacne o har lidit enormt av detta.

Behandlade i ett års tid. Numera får jag bara 1 finne/ mån. Vid mens.

Lycka till!!

2011-07-15 @ 13:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0