Hjärt & Lung räddning

Idag har jag vart på en utbildning i Luleå genom jobbet. Vi har fått lära oss hjärt & lung räddning och defibrillering och det har vart en lärorik dag. Vi har övat på dockor och nu hoppas jag att man ska kunna hantera en situation där det hänt något men jag hoppas ändå att jag ska slippa. Alla kan hålla igång sina hjärtan och undvika att råka ut för olyckor!

På banken där vi har kunder varje dag, timme, minut och sekund vet man aldrig vad som kan hända så det är otroligt bra att personalen kan detta om det skulle behövas. Det finns ett antal tillfällen redan då det hade vart bra men de gångerna har ambulans vart på plats snabbt och allt har gått lyckligt ändå. Men nu är vi drillade och kan hjälpa tills ambulans/räddningstjänst är på plats.


Nu blir det iväg till gymet och pumpa lite muskler på energi resten av kvällen :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej Elin! :)

Nej faktiskt inte, det går ganska bra! Lite tråkigt bara att man inte vågar släppa ut henne :/ Hur går det med huskollandet för er? Hittat något nytt?! :)

2011-01-21 @ 13:02:21
URL: http://eliinlindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0