Snälla Människa

Igår damt det ner en faktura från djursjukhuset i brevlådan och det fanns en liten ruta på den där det stod information om avlivningen. Hade kollat med en sur tant på folksam tidigare som sa att jag var tvungen att skicka in ett intyg från djursjukhuset för livförsäkringen så jag undrade då såklart om denna lilla ruta på fakturan var det intyget hon pratade om.
Så i morse satte jag mig med telefonluren mot örat och ringde folksam igen för att dubbelkolla så jag skickar in rätt papper. I luren sa en röst att jag var på plats 7 i kön men kunde lämna mitt nummer och bli uppringd.
Klart, nu väntade jag bara på att telefonen skulle ringa och det tog ett tag men till slut så ringde den. I andra sidan linjen var hon, denna snälla underbara människa.

Jag frågade igen om detta med intyg och förklarade hur det såg ut på fakturan. Då bad hon mig bara om mitt personnummer och sedan kom det, de där orden som gjorde min dag.
Hon sa att hon såg att det gjorts en reglering mot djursjukhuset i Gammelstan och tyckte att jag skulle inte behöva begära massa papper och skicka hit och dit så hon skulle istället begära journalen från vetrinären och göra klart allting. Hon kollade av mitt kontonummer så det stämde och gav mig order att inte göra nått mer... Hon skulle sköta resten, avsluta autogirot till försäkringen, avsluta försäkringen, betala ut livförsäkringen och sen skulle allt vara klart!
Vilken underbart trevlig människa jämfört med hennes kollega som jag fick prata med igår som bara snäste och var otrevlig. Rätt människa på rätt ställe!

Så skönt för mig, nu behöver jag inte grubbla mer på detta och bekymra mig, tack snälla människa!


Kommentarer
Postat av: josephine

sv: åh tack så mkt för svaret! gud vad glad jag blev :D tack tack tack! Kram

2011-08-16 @ 18:37:29
URL: http://joseephiines.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej Elin,

Först vill jag beklaga det bemötande du fick ifrån oss från början. Inte roligt. Men jätte skönt att läsa att det ordnade sig för dig till slut på bästa sätt. Vi tar till oss av både ris och ros i detta.



Vänlig hälsning

Åsa, Folksams webbkundtjänst

2011-08-18 @ 08:58:08
URL: http://www.folksam.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0