Rosenserien - Deo

Jag har nu kört en avvänjnings kur utan deodorant. Vanliga deos som man köper på ICA eller HM till exepel innehåller massor av dåliga ämnen. Framför allt innehåller de massor av aluminium och alkohol. Vissa forskare tror att all denna aluminium som deo innehåller kan vara en bidragande orsak till den ökande bröstcancern. Jag vill absolut inte proppa mina körtlar fulla med skräp och aluminium så därför har jag slutat använda deo. Man luktar pyton under armarna en-två veckor när all aluminium går ur kroppen men sen är man fri. Vi lär kroppen att behöva deo vilken den egentligen inte behöver. Vi tvättar oss ju ändå så ofta att deo bara är en produkt från skönhetsindustrin att tjäna ännu mer pengar på.

Visst kan det ibland vara trevligt att lukta extra gott ;) Så istället för att smeta på mig äckelpäckel (vanlig deo)under armarna så använder jag Rosenseriens underbara produkter. De har två deos, en anpassad för kvinnor som luktar söt ros och en anpassad för män som luktar lite fräschare. Jag använder den som är anpassad för man och älskar verkligen doften. Deon innehåller citronester som gör att man luktar fräscht hela tiden. Den är verkligen underbar och naturlig, inga skadliga ämnen som kroppen bara mår sämre av.

Jag rekomenderar till alla kvinnor (och män) att sluta med deo då det kan vara skadligt. Till gravida kvinnor så tycker jag definitivt att ni ska sluta!! Tänk att ni smetar in boobsen och mjölkkörtlarna med aluminium som barnet sen kan få i sig. Huvva hemska tanke!!
En deo av rosenserien är ju såklart betydligt dyrare än alla "vanliga" deos men den är mycket, mycket drygare och inte skadlig för kroppen så den är värd varenda extra krona. Jag köper mina här på hälsokosten i stan och en flaska kostar 209 kr.

 

 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Åhh vad sött Elin, tack så mycket!

2010-09-14 @ 12:13:53
URL: http://hannaogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0