Kackerlacka



Vi bor i norra Sverige där klimatet inte är speciellt varmt och kort sommar. Vi har vinter mer än halva året men ändå lyckas det växa och leva en kacerlacka här. Det är så äckligt att jag inte kan tro det!!

Vi har vart ute i kväll och målat och fixat på garaget och så kom vår söta granne över med en fin stege, han tyckte det såg så jobbigt ut där jag stod på en stol och sträckte mig för att nå. Nåja, då vi skulle lämna igen stegen så blev vi kvar på deras sida av häcken och surrade en hel del. Efter ett tag hörde både jag och Bosse att något ramlade genom stuprännan och hamnade i gruset. Efter en stund såg vi vad det var....en ca 4 cm lång kackerlack. En KACKERLACKA!!!
Tack och lov så trampade Bosse ihjäl den. Vi analyserade det lite och kom överrens om att den måste ha kommit hit med Bosses virke. Han har nyss byggt en stor och fin altan och detta äckliga djur måste ha kommit med virket, det finns ingen annan orsak. Jag intalar mig själv att ett sånt äckligt djur inte kan leva här utan måste ha kommit någon annan stans ifrån.

FY FAN säger jag då bara!!

Kommentarer
Postat av: Linnea

jag har kackerlackor inne, Dubia ;) dom får jättesöta bebisar som ser ut som små gråsuggor ;)

2010-09-09 @ 22:26:00
URL: http://meiam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0