Frost I Natten

Igår kväll när mörkret föll kom jag på att jag hade mitt nytvättade fårskinn hängande ute på altanen så jag gick för att ta in det. Tur att jag kom på det i rättan stund annars hade det frusit sönder. Redan klockan sju var det bara strax över +1 grad så det var iskallt. Under natten har det vart flera minusgrader så i morse fick vi starta bilarna en stund innan vi skulle åka och skrapa rutorna var självklart.
Letade fram mina skinnhandskar och halsduken och burrade mig iväg till jobbet. När jag skulle åka så kände jag bara att jag verkligen inte gillade att det höll på att bli kallt men då jag gick från bilen och in på jobbet kunde jag inte motstå att älska denna morgon. Solen lyser och man känner att den värmer och luften är så otroligt frisk och hög. Det finns inge smuts så att andas in flera djupa andetag var verkligen underbart skönt :)

Hoppas det blir fina dagar och inte så mycket regn i höst för då blir det deprimerande istället för mysigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0