Björksocker

Hade tänkt inhandla Stevia för att ha som sötningsmedel i min saft men det blev icket. En liten burk kostade 279:- (vilket jag tyckte var svindyrt) på hälsokost. Kvinnan i butiken rekomenderade iställer Björksocker som är utvunnet av trädet björk. Det är naturligt, kan ätas av diabetiker, lågt Gi och massor färre kalorier än vanligt socker. Alltså bara bra saker så jag handlade en större börk (arvidsjaurs syndromet med ööö) än stevian som bara kostade 179:-.
Svindyrt det också egentligen då man vet hur mycket vanligt socker man skulle få för dem pengarna men ska man äta nyttigt så kostar det :P

Hoppas nu bara att min saft blir lika god som jag tänker mig att den ska bli ;)

Saft och kaka hemma hos oss ikväll :D


Kommentarer
Postat av: Emmy

Jo den skulle ju det :-P

Vilken helg var det ni skulle komma hit?

2010-09-21 @ 10:21:20
URL: http://emmymarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0