Utbildnings Dag

Idag sitter jag i utbildning hela dagen. Skoj!! Längtar tills jag är klar och kan sitta själv med allting roligt :D

Ikväll blir det mys med min babe men även lite saker som ska göras. Måste åka förbi Djurshoppen innan jag åker hem idag och hoppas att barken har kommit in så vår lilla orm Tyson får det lite finare. Sen så hade jag tänkt ta tag i Tysons träd som vi hämtat i skogen och skrubba av dem med en stålborste innan jag ska tvätta dem med virkon. Dags att få till det sista hos honom. Sandra om du läser detta...varför skiter han inte??? :P
Lilla killen som ska bli större har fått en råtta på 270 gram men ingen poop kommer det ur honom. Kan en orm vara förstoppad?!

Jajja längtar i alla fall till kvällen som ska spenderas hemma. Så otroligt skönt att vara hemma i huset en kväll och bara pota på med sånt som jag känner för just idag ;)


Kommentarer
Postat av: catta

kan det inte bli så att de inte "gör" om de har för kallt och eller för torrt? Nu är det ju några år sedan jag gick på grans.. och jag har aldrig haft en orm själv, men jag har för mig att det är så..

2010-10-21 @ 12:37:21
URL: http://skildrandetankar.blogg.se/
Postat av: Kicki

Han borde poopa inom ungefär en vecka efter den där monsterråttan. De kan ibland bara vara sega på att komma igång med magen, men nu har det ju gått bra länge. Matar man dem innan de tömt ut det senaste så kan de bli förstoppade. Vänta lite med nästa matning just in case.



Dubbelkolla att allt är som det ska i terrariet. Både sval och varm del, 24-35 grader. Luftfuktighet minst 50% men gärna högre. Och BADA är toppen! Men det vet jag ju att Tyson gör redan :)



Hoppas det släpper för han snart!

Kraaam

2010-10-21 @ 14:10:25
URL: http://kickikickass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0