Polentagröt Med Rivet Äpple

I morse gjorde jag mig lite god polentagröt till frukost. Gröten är gjord på polenta, vatten och salt. I smaken och konsistensen är den väldigt lik mannagrynsgröt men lite nyttigare. Som smaksättning satte jag i lite kanel i gröten och serverade den sedan med lättmjölk och ett rivet äpple. Mumms vilken god frukost det blev :)
Har fått lite dille på goda frukostar och gröt tack vare en tjej som driver en matig blogg. Måste äta mera har jag upptäckt för att gå ner mer i vikt. Knasigt det där men jag har legat på en för låg kalorinivå så min vikt stannade men nu är vi på gång igen :D

Kommer att bli lite mer mat här i bloggen känner jag på mig för nu är jag inne i ett stim då jag gillar att stå i köket och hitta på nya mumsiga saker. Hoppas ni inte misstycker!



1 portion polentagröt

3dl vatten
3 msk polenta
½ tsk salt
(smaksättning)

Gör så här: Koka upp vattnet och tillsätt polentan och saltet. Låt koka i några minuter och rör om då och då. Om du vill ha smak så tillsätt vilken krydda, bär eller vad som helst och häll upp i en tallrik sedan. Servera med mjölk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0