Insnöad

Japp i morse kan man faktiskt säga att vi var insnöade. Bilen var inte den enklaste att få ut ur garaget. Jag hade förvarnat älsklingen att han kanske skulle måsta komma ut och dra lös mig från den hemska drivorna som drevat i natt. Det blåser som fan idag och snön yr och driver till höga drivor.
Jag lyckades få bilen ur garaget men var tvungen att backa in den i världens snöhög för att kunna stänga garageportarna. Sedan fick jag köra fram snett ut i snön för att kunna backa förbi den största drivan, men allt gick inte som planerat, det var drivor över hela infarten och försöka sig på att svänga slalom mellan dem alla skulle inte funka. Rakt bakåt kan man köra om man inte vill fastna tänkte jag så jag sattsade men fick stanna och köra framåt för att kunna ta ny satts. På detta vis höll jag på ett bra tag då vi har så lång infart. När jag hade tagit mig ganska nära vägen så började bilen skära mer och mer in i snödrivan och utanför utfarten. Jag var nästan nere i diket så det var bara att köra fram hela vägen igen och försöka få ett annat spår längre ut från kanten. Älsklingen hörde såklart mina slirningar och försök med fram & tillbaka körning så han kom ut och fick putta på de sista metrarna så jag tog mig över plogvallen som blivit efter plogbilen. Nu är jag på jobbet i alla fall och hoppas att detta väder ger sig så jag slipper köra fast hemma på gården resten av veckan då älsklingen inte är hemma och kan dra lös mig!

Kul för er att läsa hur jag skulle ta mig från gården denna morgon :P Jag hade rätt så roligt i bilen. Skrattade åt hela situationen och tänkte på hur folk som inte är van snön ska ha det :) Vi är ju faktiskt ändå vana så om man fastnar är det bara att någon drar lös en.


Kommentarer
Postat av: Kicki

Ser likadant ut hos oss, men vi brukar skotta innan vi försöker oss på att backa ut ;)

2010-03-03 @ 14:30:13
URL: http://kickikickass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0