Garage Meck

Det blev ingen färgning av håret igår. Jag mådde för dåligt för att orka börja med det projektet så jag möttes av färdig middag och besök av Mike då jag kom hem efter jobbet. Alltid lika skönt då älsklingen ordnat middagen, känner sig som lyxig då :) Blev goda parisare och sedan en tripp till garaget.
Älsklingen hade vart och hämtat motorn till mustangen i Roknäs. Rickard var färdig med alla ombyggnationer av växellåda och koppling så nu är det besvärligaste klart. Nu ska bara bilen byggas ihop efter dessa år. Mike och Crille lastade av motor och växellåda och sedan så skruvade vi isär Mikes förgasare till skotern.
Vi fick ju bärga hem honom från Jävre i lördags då skotern inte gick på alla burkar. Så nu blev det en rejäl rengöring av dem och det behövdes verkligen. Blåste ur alla munnstycken och rengjorde kopparna och så smackade vi ihop allt igen. Första gången jag monterat isär förgasare till en skoter. Inte alls lika "avancerat" som till en bil. Väldigt få delar och små så det gick bara bra. Bra teamwork mellan oss alla tre :)

När vi kom hem från garaget så kollade jag av datorn en snabbis innan jag fixade lite brun utan sol och la mig i sängen framför Sex And The City. En härlig kväll som var lugn men ändå är min jäkla förkylning sämre idag.
När väckarklockan ringde i morse så kände jag att det bästa vore att stanna i sängen och ligga där hela dagen men då vi är så lite folk på jobbet så masade jag mig upp och här sitter jag nu. Hoppas att det är bättre till i morn annars vet jag inte om jag orkar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0