Fiskekrokar

Jag har nått med fiskekrokar då jag är förkyld. Ofta stöter jag på dem då jag är sjuk eller förkyld.
En gång då jag var mindre och var hemma och sjuk så hasade jag fötterna på hall mattan hemma i Roknäs. Jag hade orkat mig upp till toan och skulle lägga mig på soffan igen men det slutade i ett stor bölande då jag kände ett hugg i foten och då jag kikade efter så hade jag dragit in en stor fiskekrok i hälen. Hullingen och allt var helt inne så det gick inte att dra ut kroken. Där satt jag skrikandes så tårarna sprutade tills pappa hade skyndat sig hem så han fick snitta upp foten och dra ur kroken. Jag har sedan dess vart feg när det gäller fiskekrokar och idag (när jag är förkyld) skulle räkna mynt som en kund lämnat in, vad tror ni var i burken som jag hälde ut i mynträknaren, jo en fiskekrok som fastnade i maskinen så jag fick börja montera isär den och när jag ska dra lös kroken så får jag den i fingret. Tack och lov så gick inte hullingen in så jag kunde bara dra ut kroken men ändå. Jag och fiskekrokar sker bara då jag är sjuk :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0