Alice In Wonderland

Jag och älsklingen var faktiskt på bio i fredags. Det är första gången på evigheter som vi är bara vi två på bio tillsammans utan en massa vänner. Visst är det trevligt att gå med kompisar men ibland är det skönt att gå själa också. Crille var inte så förtjust i idén att se Alice men han gick med på det då jag ville se den. Är inte så imponerad faktiskt. 3D filmer är roliga att se men jag störde mig så otroligt mycket på hur dåligt de har sminkat skådespelarna. Arbetsskadad kallar älsklingen mig :P
Helt ortoligt hur en sån pass känd och dyr film kan ha så dålig makeup. Den synkade inte från scen till scen utan var olika. Munnen på drottningen (den elaka) var helt olika och inte allt skarp. Kanterna var skakiga och ojämna och ibland ett hjärta och andra gånger mer lik en dockmun. Depps ögonfransar vill jag inte ens tänka på hur dåliga de var. Ska man göra twiggy-fransar och dessutom i vitt så måste man göra det bra annars blir det bara helt fel. Man kunde se hur varje "frans" var krackelerad och sprucken och saknade fäg på många ställen. Nä jag gillade inte alls sminkningarna, de kunde ha vart mycket mycket bättre!
Självaste filmen är ju en Alice saga och helt okey men den är inte en film jagtänker gå och se fler gånger :P


Kommentarer
Postat av: Lilla Kullan

Hej gumman!

Jo, det kan jag fixa. Lägger in det imorgon.;-) Kram Stina



Nu fick du mig intresserad av den där filmen. Måste se ögonfransarna.;-)

2010-03-22 @ 11:46:10
URL: http://www.hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Lilla Kullan

Haha...Jag är likadan. Ibland ser man att en del är för mycket sminkade i tv'n också. Speciellt programledare. Då pratar jag förstår du, för jag måste bara säga att det ser ut som det gör...alldeles på tok fel.:-D kram

2010-03-22 @ 12:13:03
URL: http://www.hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Lilla Kullan

Hej söta!



Jag kommer in med receptet här istället. :-)

Stina



Muffins: Ugn 200*



125 g smör eller margarin

1 1/2 dl strösocker

2 ägg

2 1/2 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

2 tsk vaniljsocker



Rör socker och smör poröst.

Blanda i äggen.

Vänd ner mjöl, bakpulver och vaniljsocker försiktigt och rör ner det.

Grädda mitt i ugnen ca 15 minuter.

2010-03-22 @ 17:25:29
URL: http://www.hemmapalandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0