My New Pearl

Jag har blivit med ny bil idag. Min kära BMW som har pliktat de senaste åren ska nu säljas. Den är onödigt stor och dyr för att köra in till stan de dagar då det regnar, då jag inte kan cykla till jobbet så vi bestämde oss för att leta en ny och mindre bil till mig. Vi har inte alls haft något krav på bilmärke egentligen men jag vill ju såklart att bilen inte ska vara ful utan lite snygg, sportig eller så. Så vi har kollat på Civic, Prelude, A3, mindre BMW osv men så hittade vi denna sötnos i Luleå. Det är en Nissan Almera -04. En bil i mellan storleks klassen. Den är lagomt stor/liten till mig. Skönt med fyra dörrar, ett bra baksäte och ändå en stor koffert. Man kan till och med fälla baksätet så det går fortfarande att lasta saker ;)
Nu har jag mig en ny bil, bara sex år gammal, men som ny. Billig att äga är den också och soppan snittar 0,72 milen så det blir en fröjd att tanka lillen istället för stor tysken :) Ingen nöjdare än jag just nu :)


 

Så om nån är i behov av en stor och bra pendlar bil så är tysken till salu ;)

En BMW 525 -96 som gått 16000 mil.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0