Vintrigaste Vintern På Flera År

Det är verkligen en riktigt vinter i år. Det är en massa herrans år sedan det var så här mycket snö och kallt hela tiden. Idag blåser det också utav bara f*n så det isar i märk och ben. Då jag väntade på att Carl skulle komma i morse för att vi skulle åka till jobbet så trodde jag verkligen att mina tår och ben skulle förfrysa sig. Min parkering var fortfarande inte plogad så jag fick ta satts för att ta mig fram till vägg uttaget och så körde jag fram och tillbaka några vändor så att bilden inte skulle fastna tills jag ska hem. Hoppas verkligen att någon traktor kommer och skottar bredvid min bil idag så jag slipper plumsa i djupsnö och kankse köra fast.

Jag klagar absolut inte på att vi får ha en riktig vinter, då det är så mycket mysigare och trevligare än ingenting alls....MEN, lite varmare skulle vara perfekt. Ca -10 grader så man kan vara ute och njuta av snön. Då det är såhär jäkla kallt så vill manj u inte gå utanför dörren. Finns ju så mycket skoj man kan göra på vintern såsom att köra skoter, åka snowboar, pulka, grilla mm. Men just nu är det för kallt :/

Sömnen har vart frånvarande i natt. Somnade inte förens efter tre nån gång och steg upp halv sju. Har sovit för mycket hela helgen så det straffade sig i natt. Än så länge känner jag mig pigg och inte påverkad av för lite sömn men vi får se hur eftermiddagen blir. Halvdag i morn och sedan ledig igen :)
Januari månad kommer att innebära ganska mycket ledighet från jobbet för mig, men då har jag andra sysslor istället. Snart Umeå och utbildning :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0