The Day Off

Nu har rumpan dunsat ner i soffan igen efter en ledig dag här i Umeå. Det blev en promenad på morgonen och sedan en promenad in till stan efter lunchen. Tog en paus med lunch och dusch därimellan innan promenaden fortsatte och man kan faktiskt säga att den pågått tills alldeles nyss då jag klev innanför dörren på Grisbacka igen. Gick in till stan, gick på stan och gick hem. Är ganska nöjd med att ha 13 314 steg på min stegräknare denna tid på dagen. Hade den inte på mig förens vid 11 tiden idag, innan jag gick på första promenaden så egentligen har jag ännu mer steg än det som syns ;)
"Stega mera" är en aktivitet som vi har på jobbet nu så det är därför jag bär stegräknare och checkar av den stup i kvarten. Vårt kontor ska vinna så att vi allihopa tillsammans får gå ut och äta :)

På stan fyndade jag en creme beige/vit tunika på Rut mfl, ett par örhängen till ett av mina teman för slutfotograferingen, muffinsformar från Indiska med massa blommor på, några fler av thé kopparna från lagerhaus som jag fick i julklapp och så lite hårnålar och hårklämmor på H&M. Hittade en tunika i leopardmönster på H&M också men då hade de bara en i storlek 40 och på den var det ett stort klippt hål i ryggen så jag hoppas H&M på Ersboda har den tunikan för såklart blev  jag jätte förtjust i den.

Vad kvällen har att erbjuda vet jag inte riktigt ännu men nu blir det grönsaksbuljong till middag i alla fall. Bara en dag kvar helt utan mat. Jag vet inte om jag vill börja äta igen, mår verkligen toppen just nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0