Fet Tisdag Utan Bruna Bönor

Fet Tisdag brukar innebära middag i Roknäs hos mamma och pappa med den årliga bruna bönorsmiddagen. Jag är själv ingen bruna bönor ätare så jag brukar äta av fläsket och korven som finns på sidan av och lite potatis till det. Men i år blir det inget utav dessa rätter under fet Tisdagen. Mor och far är ju borta och jag äter nyttigt :P
Kommer istället att serveras Köttfärs på italienskt vis med pasta och snabb stekt minispenat. Har aldrig testat receptet tidigare men jag hoppas det blir gott :) Semlan hoppade jag över på jobbet igår och hoppar över den idag med. Är inte förtjust i mandelmassan så om jag ska äta semlor ska det vara blåbär eller drottningsylt istället för mandelmassa. Låter konstigt men smakar jätte bra :D
Överraskar nog gubben med en semla däremot. Kvartersbageriet hopas jag har kvar någon då jag anländer dit efter jobbet. Svindyra har de små flottbomberna blivit, lönar sig att göra egna istället men för en semla kändes det onödigt :P

Ska ni göra något speciellt till fet Tisdags mat? Blir det semlor för er del?


Kommentarer
Postat av: Kicki

Nä inte chevan för fan, den har jag sett med motorstopp på Djupviken X antal gånger :P Tänkte på den Christian kör nu, men ok då är jag med :)

2010-02-16 @ 15:34:37
URL: http://kickikickass.blogg.se/
Postat av: Gorankatinka

A very interesting read, I hope you will be adding more soon. Will be passing this onto all my friends.

2011-03-11 @ 11:29:36
URL: http://gorankatinka.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0