Framhjulsdrift På Lilleskutt

Ja i natt har det snöat och blåst så det har drevat stora, djupa snöhögar lite var stans. Bara på våran infart fanns det två stora vallar och då vi har en ganska stor infart så hinner vi aldrig handskotta den på morgonen innan jobbet så i morse pressade jag upp garagedörrarna och tänkte att jag får ta satts ;)
Hahaha jag tog mig precis ut ur garaget så satt jag fast. När jag öppnade dörren på bilen så plogade snön utanför, det var alltså hägre med snö än upp till dörrarna. Plums plums plums in i huset och hämta min lilla älskling som fick sätta sig bakom ratten och försöka ta sig lös medans jag puttade. Han lyckades få bort lilleskutt ur snöhögen och tog satts den bit som var kvar för att ta sig ut på vägen och lyckades nästan. Med halva bilen snett ute på vägen där det var plogat och framhjulen inne på gården en stor snödriva satt vi fast. Det var lönlöst att putta så det var bara att snurra liv i Pickupen (som har fyrhjulsdrift) och fästa ett spännband mellan ögglorna och dra. Tillslut stod min lilla lilleskutt på vägen och jag kunde köra iväg till jobbet. Hemma lämnade jag den snöiga gården och vet att älsklingen kommer att skotta med traktorn idag så jag tar mig in i garaget efter jobbet :)

Grannen mitt emot var snäll och tänkte komma och hjälpa till med puttningen men vi hant precis dra lös den med Navaran. Nästan lite pinsamt att stå där halvvägs ut på gatan och sitta fast :P

Inne i stan var det milt sagt lite kaos också. Det stod fastkörda bilar lite var stans och snöröjarna hade plogat upp sin fina gigantiska vall i mitten av vägen för att sedan köra bort den med snöslunga och lastbil men innan de kört bort vallen så är det ibland omöjligt att ta sig fram på vissa gator. Självaste VD Erik på banken satt fast i mitten på en enkelriktad gata oh jag hoppas han tar sig lös. Många som kommer för sent till sina arbeten idag och många som avbokar sina möten. Det är förlåtligt dagar som denna :P

Men jag är så nöjd!! Nu får vi ju snöööö :D Hoppas hoppas hoppas att det kommer lika mycket, om inte mer snö på stugan så vi kan gasa skoter på jul :D


Kommentarer
Postat av: Jonas

/Svar/ haha åh tack så jätte mycket :D

2010-12-17 @ 12:22:35
URL: http://transan.blogg.se/
Postat av: Emmelist

ja rapunzel är ett bra ställe ;) ska absolut hälsa!

hoppas allt är bra med dig!

2010-12-17 @ 12:36:57
URL: http://emmelist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0