Surfisken

ÅÅ idag ska jag äta surströmming. Jag verkligen älskar det. Det är så gott!! Visst luktar det kankse inte godast för dem som inte äter det men när man äter det så luktar det gott och smakar gott. Svärmor och Bocke har bjudit oss ikväll men älsklingen och hans lillebror William ska åka på Max eller Sunes och käka. De vill inte ens äta med oss utan skulle äta på hamburgerhaket för att slippa lukten :P

Efter surfisk kallaset ska jag på partey med min babe Misa som kommit hem från Mallis i dag och flyttar till sthlm strax. Blir tandborste och tandkräm och halstabletter för att försöka dölja surfisk lukten under kvällen. Ett klädombyte tror jag också då lukten brukar sätta sig i kläderna.




Surfisken skall ätas på tunnbröd eller riska tillsammans med potatis, rödlök, cremfraise och lite gräslök eller dill. Ryms det på berget så tar jag gärna en tunn tomatskiva också :)


Kommentarer
Postat av: Kicki

Helt rätt av brorsorna! :P Vi har en liten kräftskiva hos oss ikväll så det blir kanske max för mig också :)

Kraam

2010-08-20 @ 11:07:37
URL: http://kickikickass.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv: från ett företag i usa tror jag:) jo dom var bra, men bra och bra. det som SKA vara bra är definitivt limmet!:D

2010-08-20 @ 17:54:25
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Kicki

Du har fått ett Beautiful Blogger Award av mig :)

2010-08-22 @ 14:21:47
URL: http://kickikickass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0