Husmor ala Cart

Jag var verkligen huslig av mig igår. Jag tyckte det var riktigt roligt faktiskt och jag är så nöjd nu. Jag städade ju som sagt heele dagen, åkte med papper till återvinningen och höll på. Enda jag inte hant var att puttsa fönster så det kankse bli ikväll om jag hinner :)
Vid tre tiden ringde min älskade karl och meddelade att han skulle hjälpa pappa sin och frakta en säng till hans farmor så han ville ha mat direkt han kom hem så det inte skulle bli så sent. Snäll som jag är så lagade jag maten så den stod klar på färdig dukat bort 16.00. Mumsade i oss middagen och surrade lite och sedan bar det iväg för han till farmor Ulla.

Jag satte mig i soffan 10 minuter men det kröp i kroppen så jag drog ut på stugan och plockade lite blåbär. Fick ihop ca 3 liter på en timme så det var rätt så bra. Dock vare MASSOR med spindelnät så jag lämnade massor med blåbär kvar :P

Väl hemma igen så hade älsko kommit hem så jag skickade iväg han på ICA för att handla smör och vaniljvisp. Jag startade ugnen och ställde mig och rensade de nyplockade bären och då älsko kom hem så satte jag in en blåbärspaj i ugnen.
Då den var klar fick den svalna lite och så tog jag på mig inlinesen och åkte mot Annelund. Älsklingen tog bilen och kom lagomt till jag var framme. En överraskning till svärmor var alltså det vi hade tänkt oss. Tror hon blev paff då jag rullade in på infartet precis då vi surrade i telefonen också :D Mumsade i oss blåbärspajen och så gav jag bort de blåbär jag plockade ihop på stugan. Rensade och allt :D


Kommentarer
Postat av: Cissi

WOW!!! Vilken brud säger jag bara!!!! =)

2010-08-19 @ 19:16:14
URL: http://lillohman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0