Coronet 21 Explorer II

Igår vid middagsbordet såg jag på min karl att det var något. Han var lite fnittrig på rösten men jag tänkte att det var för att den nya bilen har kommit och håller på att rekondas och levereras till veckan men icket. Det var nått mer. Mitt i maten kläcker han ur sig att:
- Nästa sommar kommer vi kunna campa på vattnet.
De har alltså köpt en båt. Han är bra rolig! Då har hans pappa gått och köpt en båt utan motorer i stockholm som de bara sett på bild. Den kommer upp om nån vecka med lastbil. Utan motorer, drev och allt kommer den så nu ska de stoppa ner en ny mercury motor i den så till nästa sommar har vi en båt vi ska cruisa med och bosätta oss i. Svärfar har en stor träbåt som han kör med men säsongen är väldigt kort då han måst sjösätta den sent och ta upp den tidigt så den hinner torka innan frosten kommer så nu blir säsongen helt plötsligt två månader längre med en plastbåt. Älsklingen har försökt övertala honom till att köpa plast istället för trä länge och nu är han på god väg. Snart kankse träbåten säljs och en större plastbåt inhandlas till honom. Tanken är nu att jag och älsklinegn ska köra med plastbåten medans svärfar har i sin träbåt och sen ska vi slåss om helgerna ;)

Ska bli mysigt! Hoppas bara att den är fräsch :D

Det är inte denna båt men en exakt likadan. Bilderna kommer från Coronets club sida. Klicka på bilderna för att komma till sidan.




Kommentarer
Postat av: Louise

Men så roligt. Då kan vi "båta# ihop. Båtliv är verkligen toppen. Kram

2010-08-19 @ 20:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0