Klass Resor

Nu har verkligen ungarna kommit igång med att sälja sina saker för att skrapa ihop pengar inför  klass resorna På bara 30 minuter har det knackat på 4 barn hemma hos oss och inget har vi köpt. Jag får nästan dåligt samvete då vi tackar nej. Man vet ju  hur besviken man blev då man själv sprang omkring och sålde allt från lotter till mumsmums. Problemet hos oss är att vi inte har några kontanter hemma så jag kan inget annat än säga nej till dessa söta barn. Sen säljer de då verkligen tråkiga saker häromkring. Nu har de velat sälja plastpåsar och tidigare strumpor. Det gick alltid bäst för mig om det var något i ätbar väg då man sprang och sålde. Mumsmums och polkagrisar var det lättaste men här säljer ingen det. Kankse att vi lantisar är mer gottegrisar :P
Majblommor ville två barn sälja ikväll men då älsklingen har en lillebror som säljer allting också så köper vi av honom om.

Jag kommer ihåg då man gick skolan och det äntligen var dags att få åka iväg på det som man sparat så länge till. Jag har gått i en klass som har kämpat rätt så bra så vi åkte till Lycksele djurpark i trean, Göteborg i sexan och till Grekland, lefkas i nian. På gymnasiet drog vi ihop till en spanien resa men den fick jag hoppa över då pappa fyllde femtio och vi åkte till egypten med familjen. Det var tider. Otroligt mycket skoj och roliga minnen :D

Brukar ni köpa saker som barnen kommer och säljer?

Kommentarer
Postat av: lea

vi har haft vedlotter och majblommor man man har ju aldrig nå lösa pengar hemma...så man känner sig så elak som du säger=)

2010-04-14 @ 21:19:00
Postat av: Cissi

Som du sa: jag köper ALLTID då dom säljer kakor eller godis =) =) =)

2010-04-15 @ 06:41:21
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: madde

Ja tacka vet jag polkagrisar och dom där ovala godisburkarna ;P Våra klassresor, det var grejer det! Skulle sitta fint med en lillpiteklass-reunion inom en snart framtid tycker jag! :) Många som man inte sett röken av på hur länge som helst, jag tänker typ nicklas, daniel, josefin osv.. som man ändå borde stöta på i byn ibland tycker man :) kram!

2010-04-15 @ 22:26:59
URL: http://maddestrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0