Back to Reality

Nu är vi hemma och tillbaka till verkligheten. Det var länge sedan jag njöt så mycket av att duscha. Nått som man gör varje dag och det går som på räls men idag så njöt jag av vattnet som rann i ögonen och det blev så länge i duschen att vattnet blev kallt. Har haft en jätte skön och mysig eftermiddag sedan vi kom hem. På tv visades Pearl Harbor så vi kröp ner under täcket i sängen sen vi bäddat tillbaka efter stugan så där låg vi tills filmen slutade och sen har vi suttit i soffan och ätit middag :) Njutning på hög nivå :)

Älsklingen min gjorde sig illa i benet igår då vi åkte med skotern till Roknäs. För att ta sig in på gården så var vi tvungna att köra över en snöhög då det var enda stället man kunde köra över stängslet för kossorna. Snön låg över el-tråden så det var där snön tyngde ner den som vi tog oss över men då vi skulle åka där ifrån så var det lite svårare. Snöhögen hade höjdskillnader och älsklingen tippade med skotern och fastnade med foten så han hängde jätte knasigt och satt fast. Nu har han både stukad fot och knä. Knät är värst. Det är svullet och han stapplar fram hela tiden. Har nyss smörjt in men värmande salva som luktar jenka och lindat knät. Han klagar på att det gör ont då knät vrider sig så nu då vi lindat det käns det bättre. Hoppas det blir bättre för han så han snabbt kan gå igen!

I morn börjar jag mitt jobb här i Pite. Ska bli så skönt att bara åka 5 kilometer till jobbet istället för 5 mil :) Längtar faktiskt till i morn!! Jag trivs så bra med alla på telefonbanken också så det ska bli roligt att komma tillbaka till dem :)


Hela vår påskhelg har bestått av njutning och avkoppling. Vi har ätit gott, druckit gott och mått gått. Vi har inte haft nånting som vi måste göra utan vi har bara varit. Sovit tills vi vaknat och sovit mycket. Njutit av det fina vädret och kört några mil skoter :) Jag har faktiskt ätit precis allt i helgen. Godis, kakor och popcorn. I morgon får vi se om det straffat sig men en helg på drygt två månader kan jag unna mig lyx :)

Snart är det min födelsedag :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0