Första Fotosessionen Klarades

Har vart en säng till Umeå igen. Åkte tok tidigt onsdag morgon och komme hem igår. Blir intensiva perioder då det inte hinns nånting annat än skolan, jobb och sömn. Men nu är det en "lite" lugnare period så nu kankse jag hinner städa lite och hålla uppdate =)

I går (söndag) hade vi på skolan vår första riktigta fotografering. Det betyder att vi hade var sin modell som vi fixade i ordning och sedan åkte ut till Hörnefors och fotade i några timmar bland hästarna..Det ar en galet rolig dag men trött var man efteråt. Började morgonen strax efter sju och satte igång med sminket på modellen och håret för deadline var att vara på plats i Hörnefors klockan tio. Tidspress är bra att öva på och det gick galant denna gång. Måste dock öva för det blir mer och mer tidspress :S
Jag hade temat Same så jag sminkade en frostbiten, neutral makeup...så likt en same som möjligt alltså och resultatet blev super bra tor jag. Längtar efter att få bilderna från fotografen nu då han har returscherat bort lite stängsel och grejor :D De andra tjejorna hade teman som älva, Vitra och medeltidskigare. Alla teman passade utmärkt med hästar och skog. Längtar redan nu till nästa gång det blir Umeå över Lucia. Då ska vi sminka 20 st Alice of Sweden modeller inför en modevisning :D Jag älskar detta livet som MUA!

Annars har förra veckan och helgen bestått av hockey. Svärmor, Bocke och William har vart i Umeå på hockeycup så då måste manj u såklart se de matcher som gick men det var inte till någon nytta, jag som brukar föra tur med mig förde nog bara otur denna gång. Inte en enda match fick pojkarna vinna trots att de kämpade på bra vissa matcher. Jag och Anneli har myst hela helgen, lagat god mat tillsammans, tagit nått glas vin och surrat i sängen innan vi somnat. Som då man var mindre :P

Fösta advent på söndag. Redan, det änns overligt. Vill juh ha snö på marken också men det får vi nog inte räkna med. Har mycket jag vill hinna på en gång i veckan. Julpyntet ska fram och städning innan, en hel del mys, ikea tripp och en massa övning på smink. Vet inte riktigt hur jag ska hinna allt för därimellan ska jag hinna träffa de personer som är viktiga för mig :) Men det ska nog lösa sig. Jag myntade för Crille igår att jag vill på ikea och han lät inte allt för missnöjd så kankse att jag får med mig honom på lördag eller söndag ;)

Ska sminka Linda inför ett bröllop den 19 december. Ska bli skoj att både träffa henne och sen att göra en sminkning som inte bara ska tvättas bort för att ge plats åt nästa. Det är ju övning för mig men även ett uppdrag. Är det någon fler som ska på någon tillställning som vill bli fin så är det bara att maila så kankse vi kan fixa det ;)

Vad har alla läsare gjort den senaste tiden?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0