Det Sket Sig Totalt

Frågade min kära karl för någon kväll sedan vad han önskade sig i julklapp och till svar fick jag följande:

- GPS till båten
- Ny dator
- Ny mobiltelefon (speciell modell)


Det var ju trevligt att han kom med lite förslag det var ju bara det att förslagen han kom med var väldigt dyra. Inget av dem kostar under 7000 kronor och det var lite väl häftigt för en julklapp. Men jag tänkte att jag kan väl unna han nått som han verkligen vill ha så jag började undersöka en GPS.
Det problemet vi har med den nuvarande GPSen är att den inte hinner uppdatera när vi kör fort så bilden hänger sig och sen vet vi inte vart vi är eller vart alla grund finns. Ganska dåligt alltså, så jag vill ju såklart hitta en GPS som ska klara av hastigheter över 70 knop utan att den ska hänga sig.
Har idag pratat med Garmin och det finns inte någon sådan GPS ännu utan i februari kommer det att komma en som eventuellt ska klara detta men då måste man köpa en extra antenn och några uppdateringar och sjökort så den billigaste modellen skulle gå på ca 33.000 kronor. Den modellen som han kunde garantera skulle klara av detta skulle gå på ungefär 75.000 kronor. En liten skärm med några få knappar skulle då alltså kosta mer än själva skrovet.

Sorry älskling med du får ingen GPS i julklapp.

Nästa huvudbry att ta tag i....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0