Ålderdomen kommer ikapp

Idag har jag vart i Jävrebodarna och åkt lite BMW på isen. Mike hade fixat isdäck så det har gått undan och vart skit skoj. Jag älskar verkligen fart och fläkt =) Hade med oss en matsäck som bestod av varm choklad, mackor och korv. Mums vad gott det är då man får grilla korv  och sitta ute i naturen och fika.

Har vart middag i Roknäs hos Jeanette ikväll och sedan åkte vi en sväng till fammo & faffa. Fammo hade haft sockefall i natt igen men farfar hade lyckats få upp sockret till 13 så de slapp åka till akuten denna gång. Farmor har ju bytt ut höftkulan för ca en månad sedan och det har gått jtte bra med det men då har det blivit så struligt med hennes diabetes och då farfar inte sover om nätterna för att passa så att farmor inte får sockerfall så lir han så trött och gammal. Bara på denna månad så har mina underbara farförälldrar blivit 10 år äldre än vad de var innan. De har verkligen vart jätte pigga fram tills nu men ikväll då vi var där så ville jag bara gråta och krama om dom hela tiden. De har som ställt in sig på att inte bli "friska" igen...farfars komentar om att dumpa honom på tippen sög i hjärtat men då farmor nästan började gråta och pratade om alla gröttallrikar jag ätit hos dem varje morggon då kunde inte jag hålla mig så tårarna kom. Nu när jag skriver detta så kommer tårarna igen.....jag kommer aldrig att vara förberedd fastän de har nått en hög ålder. Jag vill att de ska leva i evighet och alltid finnas där.

Nu blev det ett tråkigt inlägg.....övergår till att meddela att Wipeout är ett helroligt program. De är ju knasiga och komentatorerna har roliga komentarer. Jag har just krypit in i en varm och härlig flanell pyamas och ska nog gå upp i sängen snart. Hade tänkt se Beck från sängen och kanske avnjuta en skål med glass =)

I morgon måndag ska jag hämta Molly på dagis efter jobbet =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0