Glöm Inte Dig Själv

För att man ska må bra i kropp och själ så måste man komma ihåg att ta hand om sig själv. Stressa mindre och ha kdagar då man inte gör något alls, bara mår skönt och tar dagen som den  kommer.
Detta har jag inte unnat mig själv på väldigt länge. Jag har stressat och sprungit fram som en raket. Det har vart så mycket på kvällarna att jag vart stressad hela dagen.
Det har blivit för mycket. Jag har inte hunnit höra av mig till mina förälldrar och vänner. Jag har inte hunnit pyssla om mig själv och vårda min kropp. Träningen har blivit lidande!! Jag har inte ens hunnit klippa och fila naglarna =P

Nu äre ändring på detta.

Jag ska sluta boka upp mig för veckans alla dagar.
Jag ska ta dagen mer som den kommer.
Jag ska inte göra nått vissa dagar.
Jag ska njuta och ta vara på min familj.

Livet är inte oändligt och man vet aldrig hur morgondagen ser ut.

Igår hade jag en ensammen dag. Jag lagade mat efter jobbet, klippte den långa gräsmattan och kraschade sedan på soffan. En lugn kväll med dator, film, glass och mys. Jag filade och målade naglarna. Hade ansiktsmask och bara njöt. Sååå skönt det var och såå länge sen!!
Crille var snäll och dammsög och så skurade jag en snabbis efter. Nu är det fräscht hemma, det luktar gott och är inte så mycket katthår. Det är något som jag verkligen blir stressad över. Ett skititgt hus med katthår i näsan hela tiden. BLÄ vad det är äckligt. Men då tiden tryter så blire fort så!

Nu har jag lättat på trycket lite. Ledsen om jag vart disträ på sistonde.


Kommentarer
Postat av: Ida

Mår kissen bättre nu då? Ingen mer slaggis på ett tag.. får vi hoppas ;)

Jo det går himla bra i läggan.. ehum eller framåt i alla fall. Vi har rivit ner hela köket idag och gjort en större öppning i ett rum.. Det är roligt att se att det händer grejer! :) men fortfarande mycket att göra innan vi kan flytta in.. Du måste ju komma när det är inflyttningsfest! :)iof sig ett tag kvar men men..

ta hand om dig!

2009-06-11 @ 17:55:20
URL: http://trollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0