Vad Hände Egentligen - AAAA

I måndags kväll då jag kom hem från ansiktsbehandlingen så hade jag gräsklippning på agendan men det blev avbrutet då jag hittade min Bengal alldeles blogid och sårig. Han hade vart i slaggsmål med någon annan katt, Vilken vet jag inte, men han var i alla fall alldeles blodig.
Han bara skrek och skrek tills jag plockade upp honom och då ser jag till min fasa att han har världes äckligaste och djupaste sår under ögat. Han hade flera små riv och bit sår på benen och så det stora under ögat.
Jag kastade mig på telefonen och fick tillslut tag på en vetrinär i luleå som hade jour. Han tyckte att jag skulle fixa en tratt till Baghera och vänta till på morgonen med att åka till vet.
Följde hans råd och fick tillslut tag på en tratt hos Jeanette, TACK!!
Började gårdagsmorgonen med att försöka få tag på Vet i öjebyn men efter två utkastningar från deras telefonkö fick jag nog och satte mig i bilen och åkte dit. Där möts jag av en kvinna som inte var otrevlig men nonsalant (hur nu det stavas) och hade ingen tid förens om någon dag. HALLÅÅ han behöver ju fixas på en gång så inte ögat ploppar ut!! Blev hänvisad till Grans vet men där hade det heller ingen tid och då rännde det mig.....åkte tillbaka till Djurkliniken och tog med mig Baghera in, ställde upp han på disken och 30 minuter senare hade vi en tid.

Varför måste man bli arg och vara en jävlig "kund" innan de ska fatta allvaret??
 
Höll Baggis bebisen min i famnen tills han somnade och de bar iväg honom för en operation. Sedan ilade jag iväg in till stan för att göra klart tatueringen.
Satt framför Fredde i 6 timmar!! Jag var helt död efteråt och de sista två timmarna var lidande. Det gjorde så jävla ont då han gick tillbaka på de ställen han vart tidigare under dagen och jag var så sväld och öm. Min nacke mår pyton idag av att ha suttit helt knasigt igår. Jag fattar inte att vi pallade men vi hade ställt in oss på att bli klara idag och då kämpade vi.... 6 TIMMAR fy fan!!

Tack som fan Fredde, den är helt underbar!!

Nu är den klar, nu kan jag snart sola och bada igen och visa min rygg utan att behöva förklara att den inte är klar. Jag är så nöjd så jag kan inte beskriva det!! Vill i princip visa hela världen den men det går ju inte. Fredde är verkligen super duktig och trevlig att surra med =) Blitt en hel del båtsnack ;)
Ryggen är fortfarande väldigt svullen, öm och röd så det blir lite bilder om någon dag. Tog några i morse men de gör sig inte förtjänta av färgerna så det blir nya sen =))

------------------------------------------------------------------------------------

Min gräsklippning är fortfarande ogjord och det MÅSTE göras idag. Möttes av ett bombnedslag hemma igår när jag och Misa kom från balen också och det måste tas om hand idag med. Baghera hade levt rövare med sin tratt så han hade kattsand i hela huset som kletats fast på golvet och i soffan pga att han vält ut ett vattenglas, gått i vattnet och sedan i kattlådan. Han hade även kraffsat ut alla hårdknallar från tornet och vält blöt-maten upp och ner. Allt detta har han förmodligen gjort för att försöka få i sig lite mat men det går inte så bra med tratten på min lilla stackare. Den tar i golvet innan han når till maten och så äre svårt att lirka tratten precis över skålen, blir offtast snett =) Han är bara för söt men pain in the ass tyckte jag igår.

Var helt död efter dagen så jag var inte på humör för nått. La mig på soffan då vi kom hem och bossade runt de andra. Orkade inte ens hämta mitt eget vatten. Då äre illa =P
Men men det var gårdagen, idag är en ny dag med nya krafter. Har sovit som en stock inatt tack och lov =)

Kommentarer
Postat av: Kicki

Men stackars lilla Baghera!! :( Helt vansinnigt att det ska vara så svårt att få en tid dessutom! Hoppas han kryar på sig snabbt lillgalningen. Kraaam

2009-06-10 @ 13:34:55
URL: http://kickikickass.blogg.se/
Postat av: Camilla

Huvva då! Hoppas Baghera mår bättre och hoppas att op gått bra! Stackarn! Så nu är äntligen tatueringen gjord=) Den blev säkert jätte fin=) Kram

2009-06-10 @ 13:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0