Yes Its My Name

Idag har jag min "riktiga" namnasdag. Margareta som var förra veckan är ju inte mitt tilltalsnamn så det är ju inte en riktig namnsdag =P Men idag har ELIN namnsdag och det är ju faktiskt jag och många många fler =)
Grattis till alla andra som heter Elin, ha en bra dag =)

Haha, i min familj har vi aldrig uppmärksammat namnsdagar. Har man sett att det var nått namn som hör till familjen så har vi väl sagt grattis men aldrig något mer. Men som barn hade jag många vänner som fick presenter och allt möjligt även på deras namnsdag, lite överdrift enligt mig. Varför få massa saker för att det är en speciell dag?! Mamma och pappa har gjort så med oss istället att om de hittat nått som de velat ge oss så har vi fått det bara en vanlig dag och så en förklaring varför. Att de älskar oss och tycker att det passade just nu. Jag vill ha det så...inte veta att just den dagen kommer jag att få nått och måsta gå och längta. Bättre då att få en total surprise och bli tok glad oavsett vad det är man fått egentligen =)

Denna helg varje sommar har vi vart på folkrace tävling så jag har alltid haft Elins namnsdag sittandes i racebussen påväg till någon bana och just den dagen har jag faktiskt fått sitta fram på motorhuven. Det fick vi aldrig annars göra för det kan ju vara ganska farligt om det skulle bli en krock eller nått, men man såg ju så bra därifrån och så var det varmt att sitta där =)
Vilka knasiga små minnen man kan ha från förr och de betyder så mycket fastän de är så små och "obetydliga".

Med detta inlägg ville jag bara påpeka att det är Elin som har namnsdag idag och jag passar på att gratta alla mina vänner, sånna som jag känner, som heter Elin. Hehe även en hälsning till de som jag inte känner =)

Kommentarer
Postat av: Elin

Grattis till dej med tjejen :) Hoppas du får en finfin helg ;)

2009-07-31 @ 11:09:23
URL: http://m4rklund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0