Tillbaka till tonåren

Det känns som att jag har gått bakåt i tiden vad gäller mitt ansikte. Jag hade väldigt dålig hy under tonåren och det berodde nog på att jag alltid sov med smink och tvättade ansiktet med vanlig tvål. Men jag har ju ändrat på detta och använder bara speciella produkter och mineralsmink men den senaste månaden har min hy gått och blivit sådär fet och äcklig igen. Hela vintern och våren har jag vart jätte bra och inte haft några problem alls men nu är jag blank konstant och har fått finnar igen. Vad äre för fel?
Har ju fortfarande bra produkter och shit men det funkar ändå inte. Så nu på lunchen var jag på apoteket och köpte Vichy igen som jag haft förr i vinter och jag får hoppas att det hjälper. Annars vette tusan vad jag gör. Vill inte gå och se ut som man gjorde då man var 15 år.




Tidigare i veckan inhandlade jag en allroundkräm mot blank hy och den verakr bra. Smidig och lätt. Köpte även en ny peeling då min gamla var slut så nu jäklar peelar jag och får bort död hud. Idag på lunchen då jag var på apoteket så hade Vichy en ny dagkräm som jag också köpte. Får se vilken av dem som funkar men jag tror att det blir att använda Vichy då jag har deras ansiktstvätt och ansiktsvatten också.
Måste använda min lermask mer ofta kankse. Blir knappt en gång i veckan som det är nu men jag kan använda den både till morgon och kväll egentligen, men det tiden finns inte. Ska ju trotts allt sitta på i 20 min. Måste ta tag i detta NU!

Är det någon som har nått annat bra förslag?

Kommentarer
Postat av: Jennie <3

Ja de va en riktig mysig kväll..så skönt att bara sitta i båt och inte bry sig om nåt annat än att sitta och titta förväntansfullt på ett flöte...=D



Trökigt när man får finnar så där....när jag festade mycket förr,var singel och gick ut 2-3 kvällar i veckan fick jag jättemycket..trots nogrann rengörning morg. & kväll.Urtrist att hålla på å sminka över hela tiden.När jag sen slutade festa om helgerna försvann det helt...nu får jag nån enstaka finne innan mensen bara,och dom kan man ju inte göra så mycket åt...beror ju på hormonerna.Nu använder jag Apotekets visibly clear serie.Tycker den är super!



Kram

2009-07-16 @ 16:57:10
URL: http://jennieleee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0