Ledig Dag Tisdag

Jag var ledig från jobbet igår och det har som fallit sig att jag är "ledig" från bloggen när jag inte jobbar. Har så mkt annat roliga saker som jag gör så jag hinner inte riktigt. Nu är jag tillbaka på jobbet för en arbetande kväll och då rullar inläggen åter igen.
Har sovit nästan tolv timmar mån tis och ons. Har haft turen att joba kväll och vart ledig så nu ska jag banne mig orka med en PDOL helg =D Festivalen drar igång ikväll och håller på till på söndag. Det blir fest, fest och fest hela helgen men jag tror att det blir ut på området fredagkväll bara. Ska såklart på dagarna och njuta om solen kikar fram!



Igår regnade det bara för att jag var ledig men på kvällen sprack det upp så jag fick njuta lite av solen. Satt på bryggan nere på marinan och kollade när Danne och Catta sjösatte sin båt och tog en provtur. Lite små fix kvar men sen bör den funka får vi hoppas =)
Lilla farmor fyllde 91 år igår samt att hon hande namnsdag, johanna, så jag var en sväng till Roknäs och åt gott fika. Fick damma av pit-bonschan och surra av  mig lite. Det är alltid lika skoj at hälsa på farmor och farfar. Efter jag vart där så pratar jag otroligt brett eftersom det enda jag pratar med dom är bonschan så den sitter som kvar i stämbanden efteråt. Många fattar inte ett dugg av vad vi säger och andra undrar vad fasiken jag har kommit på för dialekt...hahaha ni ska vara med under samtalen tillsammans med fammo & faffa, då fattar ni inte ett enda ord =P
De är så otroligt söta att man som blir kär i deras kärlek till varandra. Så otroligt sköra känns de för mig. Har ingen aning hur länge jag få ha dem kvar i mitt liv men jag önskar det vore för evigt. Kramas flera gånger varje gång vi ses och om farfar missar att bjuda på en karamell så kommer han springande med burken, inte får vi åka utan att ha fått en karamell =)

Annars så var mig tisdag väldigt lugn. Skulle egentligen klippa gräset i Roknäs men regnet gjorde det omöjligt och idag fick jag besked att mor och far är på väg hem så jag behöver inte bekymmra mig mer över deras gräsmatta eller blommor =)
Efter jag vart hos fammo o faffa så åkte jag hem och la mig i soffan i nån timme. Blev en sen middag då jag var så mätt av allt fika så det blev en tur över vägen till ICA och handlade grillad kyckling och potatissallad. Potsalladen hade jag kunnat skippa för jag åt bara kycklingen. Så otroligt god ICA i bergsviken gör sin kyckling =D

Senaste "Fast and Furious" filmen, nerbäddad i en mjuk säng i en sval källare, tillsammans med goda vänner, chips och dipp och fya underbara kattungar fick avsluta gårdagen. Total mys!! Det gillas =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0