Värme i Hjärtat

Nu är det vinter. Det har hunnit komma 20 cm snö i natt så i morse då jag steg upp var det bara att ta på sig kläder och ut och sopa bron och göra lite gångar i snön så man tar sig till bilen och brevlådan. Det ger så otroligt mycket stämning då det blir vinter. Drack första glögg koppen igår.
Var på havsbadet tillsammans med Emmeli, David och Mike (blev inte alls nån av de planer jag hade) och badade i några timmar och när vi kom hem så gjorde vi lite nytta. Vi åkte med tidningar och juice paket på återvinningen och pantade massa tomflaskor och efter det kraschade vi i soffan. Jag var helt slut efter en dag på jobbet, stressade hem och kastade i mig lite fil och sen iväg och bada. Satte mig ner första gången efter nio tiden igår så då ramlade ögonen igen på en gång.

Igår då jag komme hem så hade älsklingen vart så söt. Han hade skottat gångar i snön så jag kunde kliva ut bilen utan att plumsa och han hade öppnat garage dörrarna så det var bara att köra in då bilen var avsopad. Det kallas service :) Världens gulligaste!! Sen då jag komme in så hade han dukat upp den gorme middag vi skulle skynda i oss, men han hade gjort det fint så det var extra gott att bara äta fil och en körv snärt :)

Ikväll blir det verkligen av att baka lussebullar. Ska klippa Daniel Renberg medans bullarna jäser så det blir effektivt. Kan hända att det blir en glöggkopp till ikväll och en varm nybakad lussebulle... MYS :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0