Traditioner

Jag har hunnit med att baka lussebullar nu. Det blev på tisdag kväll och medans bullarna jäste så passade jag på att frisserad Daniel. Effektivitet är det som gäller hela tiden.

Igår tränade jag efter middagen och det var såå skönt!! Har en härlig ömhet i mina axlar idag :) Ska försöka få med mig Crille till gymet nån dag  men igår var han inte så pigg på det. Efter träningen bar det iväg till Roknäs för en av de årliga traditionerna. På bröstlisten i köket skall det stå alla småtomtar och det har alltid vart jag som ställt upp dem så även detta år. Nu var vi uppe i 97 tomtar...Några nya köpes varje år så nästa år bör vi nå 100 antalet. En kopp varm glögg och lite surr hant vi också med och en del planering inför julen och julklappar.
Har klart till vissa vad jag ska köpa med det är svårt. Måste gå på stan på lördag och börja handla allting.

Måste planera lite i förväg nu då jag jobbar i Älvsbyn för det finns inte så mycket tid till shopping efter jobbet då jag är hemma strax efter fem varje dag. Helgerna är det som gäller och det är nu till helgen jag är hemma. Lucia är jag borta och sen är det ara en helg kvar innan julafton.
Oj vad tiden springer iväg. Torsdag i dag redan och fredag i morn (logiskt) :P Helgen närmar sig och en massa sömn och myys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0