Försovning

Väckarn var ställd på 10.00 i morse men jag var inte redo att stiga upp då. Hade ändå sovit i dryga åtta timmar men sängen var så skön så vi låg kvar. Sov som en stock tills älsklingens väckare ringde 11.30 och då klev jag upp, gick på toa och fixade utseendet för dagen. Med andra ord tvättade jag fejset och thats it :P
Drack lite blåbärssoppa till frukost då inget annat fanns och tur var väl det. Klockan var strax efter 12 då älsklingens farmor ringde och frågade om vi var på G. Vi skulle vart där klockan 12 för att äta tomtegröt men det var lite långt bak i huvudet. Ringde och väckte Kicki som var bakis men det var bara att pallra sig iväg till farmor Ulla och käka tomtegröt. Det var trevligt och gott men så typiskt att vi "försovit" oss.

Vi har tidigare en gång glömt av att vi skulle käka middag hos henne så efter vi hade lagat mat hemma och ätit den ringde hon och undrade vart vi höll hus. Den dagen var vi mätta och skämdes lite. Nästan så att vi skämdes idag med!

Tomtegröt med färska nybakta mjukbröd är inte dåligt alls. Gravad lax till det är som pricken över i:et :)


Kommentarer
Postat av: Cissi

Jodu, jag vilar och vilar för att inte anstränga mig nått, så att lill-bebisen ska stanna ett tag till i magen =)



Åh, vad gott med gröt! Det är verkligen underskattat!



Ha det bra, kram kram!

2009-12-28 @ 12:44:09
URL: http://lillohman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0