En lugn hektisk dag

Hur lyckas man ha en sån dag?

Jo den börjar väldigt lugn...sovmorgon till nästan halv 10 (nått man inte haft på flera år på en vardag). Käkade en god frukost och njöt av att läsa tidningen och kolla lite på datorn. Sen övergick allting till äckel då jag låg och kliade Tiger. Jag kliade han lite vid öronen och ut vällde en massa små äckliga djur. Min fobi för insekter gjorde att jag barra tjöt, det sprutade tårar och jag började klia mig själv över hela kroppen. I lite smått panik tillstånd ringde jag djursjukhuset i öjebyn och kvinnan hörde min panik så hon frågade hur djuren såg ut och gick direkt och hörde med en veterinär. Efter en stund kom hon tillbaka och lugnade mig med att de inte var farliga och inte trivdes varken på katter eller människor.

*PUH*

Min lilla prins har fått loppor från antingen en ekorre eller en igelkott och de var bara att duscha han med lite grönsåpa och sedan ge han ett medeel mot loppor så skulle allt lösa sig. Nu har han vart helt underbart duktig och duschat utan att streta emot i förtvivlan. En matte kan inte bli ståltare över sin katt än de jag är nu =)
Senare ikväll då han har torkat ska han få sin dos loppmedel som Baghera har fått nyss.

Nu ligger Tiger bredvid mig i soffan och tättar sig ferbrilt. han vill inte vara blöt sötnosen =)

Nu ska jjag rusa över till Kusin Lisa och fixa håret =)

Så gör man för att ha en lugn hektisk dag. Jag har ju sprungit runt på stan och fixat ärenden också...

Kommentarer
Postat av: Jonna

Usch då.. Tur att det inte var några kryp som ville stanna iaf :)

2009-04-28 @ 22:51:36
URL: http://jonnaan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0