Änglarna i väskan

Det är många på senaste tiden som uppmärksammat att jag går runt med två stickade figurer i min handväska och undrar vad det är för nått.

Då tänkte jag delge er min lilla story.

Dessa två stickade små människor är mina skyddsänglar. De föreställer min morfar Harry och mormor Karin. Mormor har stickat dem för länge sedan och haft dem i deras bil men då morfar dog och bilen såldes så fick jag dessa figurer av mormor då jag tog körkortet. Hon sa att de ska skydda mig i trafiken och livet så därför bär jag med mig dessa små sötisar hela tiden. De är alltid med mig då jag kör bil och jag tror på att de skyddar mig =)
Är också roligt att ha med dem för man kan titta på hur söta de är och tänka på mormor och morfar...de får många tankar och styrka på så sätt.

I vår familj är vi ganska skrockfulla och tror på tankekraft. Jag tror stenårt på att morfar skyddar mig genom dessa figurer och ofta då jag kramat figurerna i min hand så har mormor känt att jag tänkt på henne eller så har hon tänkt mycket på mig just den dagen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0