Äntligen!!

Pratade med Bredbandsbolaget idag och äntligen fick jag prata med en som var kunnig och kunde hjälpa mig bara över telefon. Inte ens killen från Rolles el i Lule som var här fixade felet. Han var en bidragande orsak till att det blev värre....han hade kopplat modemet fel och skyllde på telefonjacken.
Nu i helgen gjorde Älsklingen om jacken men det funkade ändå inte så idag ringde jag och nu funkar det.
Det jag behövde göra var att ändra ingången i modemet och sen gjorde han nn uppdatering sen vare klart! Kan inte fatta hur kass han som var här är.... De ska ju kunna sånt här!

Vi hade inte ens behövt dra om jacken....man kunde koppla telefonen direkt i modemet och då funkar det klockrent.

Men men, nu funkar det och Lars på Bredbandsbolaget skall ha ett stort tack!!

Man är så otroligt handikappad och isolerad utan dator. Bara att läsa PT och kolla banken.

Firade pappa igår då det var fars dag. Han fick en godispåse full med salt lakrits, hans favvisar =) En god middag hade mamma lagat och glass till efterrätt, min favvis =P

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Äntligen kan jag säga till en till sak.... I lördags var jag med Annelie Nilsson på stan i Luleå. En trevlig dag som inte kunde blivit bättre. Vi gick nämligen in på "House of pain" för att kolla om de möjligtvis hade en tid till mig, jag ids inte vänta flera månader på att få göra en sån liten tattoo. Jag kan vänta på att få göra Ganesh och den blir gjord delvis 29 maj. Så väntetiden är drygt 6 månader.
Men killen på "House of pain" hade tid så jag fick gjort min lilla text  "Amor vincit omnia" på handleden =) Tog bara 10 minuter och gjorde inte alls ont. Hade förväntat mig stor smärta på insidan av handleden.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu har jag kollat igenom allt på datorn så det är dags att få i Bagera sin avmaskning, vilket är pain, och så ska jag städa klart här hemma. Middagen skall påbörjas också, Älsklingen är bortskämd de dagar jag är ledig...då har han maten på bordet när han kommer från jobbet. Det är bra för mig också för då hinner man nått på kvällen!!

ByeBye

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jo han är på bättringsvägen, han är på hemväg nu!! Han bestämde sig för att nu räcker de med sjukhus och då är det tyvärr inget som kan hålla kvar honom :)



Åh, jag hade också tänkt tatuera den texten! dock tänkte jag att det förmodligen är många som använder den, jag vill ha lite mer unikt.. Finns ingen som kan ha exakt mina tatueringar, men förstås liknande! Jag tyckte inte heller de gjorde ont på handleden, däremot när jag gjorde fotleden så firrade det ofrivilligt i tån ibland, dom prickade nån nerv :D

2008-11-10 @ 19:46:44
URL: http://meiam.blogg.se/
Postat av: Linnea igen!

Kom på en grej, du skulle ju ha pratat med Sanna på tatto, hon gjorde ju min på handleden i januari fastän hon var fullbokad.. hon tog mig innan de öppnade då den var så lite.. tog bara ca 40 min, och då kalkerade hon av den på papper och sen gjorde den.. nåja, lite sent nu men sånna där smågrejer kan dom iaf ta före öppningstid hehe =)

2008-11-10 @ 20:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0