Gary Chapman - De fem Kärleksspråken

Efter några timmar tillsammans med Filip och Viktor började det pratas om en bok och handlingen i den. Det hela lät väldigt intressant när de förklarade vad det handlade om och hur en människa har olika kärleksspråk man talar. Det finns Fysisk beröring, Ord av bekräftelse, Tjänster, Gåvor och Tid tillsammans.
Alla kan lära sig att kombinera dessa språk men ofta så har man ett språk som är sitt primära språk. För att ett förhållande ska fungera måste man lära sig att prata samma kärleksspråk som sin partner för att kärlekstanken ska bli fylld.

Detta kan låta väldigt flummigt nu när jag skrivit så pass lite om det men jag råder er alla att läsa denna bok. Jag går inte in något mer om detta här utan ni får läsa boken själva och gärna höra av er sedan =)
Paulina fick den i Måndagskväll av Filip och jag har hunnit läsa halva boken nu...när man väl har börjat läsa den så fastnar man, allt stämmer så bra!
Författaren är äktenskapsrådgivare och har kommit fram till dessa slutsattser av att granska sitt arbete och klienter. Boken är verkligen bra att läsa så att man förstår sin partner och dennes behov av kärlek.
Den är även perfekt som present!!

Andra böcker inom samma område är "For wimen only/men only" och "Waiting with dating".
Gå även in på hemsidan till Gary Chapmans bok.

image153

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Jag tänkte berätta lite om min blogg! Jag arbetar väldigt mycket med min egna självkänsla och min självbild och i min blogg så coachar jag inte bara mig själv utan även andra. Jag skriver även om min vardag. Så varmt välkommen in om du vill utvecklas som människa. Jag försöker skriva minst en pepptext per dag. Har du några ämnen du vill att jag ska skriva om så går det jättebra att kommentera ett ämne! Kram Pernilla

2008-05-01 @ 14:25:35
URL: http://www.pernillahellqvist.blogspot.com
Postat av: Patricia

Jag råkade snubbla in på din blogg av en ren slump och jag har läst några av dina inlägg - det märks att du gillar att blogga :D

2012-03-19 @ 00:36:21
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0