En helg till är avklarad

Nu är det Söndag igen och i morgon skall man återgå till jobbet. Det blir en kortare arbetsvecka denna vecka, det är midsommar till helgen!!¨
Helt sjukt att det redan är midsommar, värmen har knappt kommit ännu!!

Blev i alla fall en lugn och trevlig fredag. Middag på stugan, en tur till Roknäs för hämtning av funktionrslicensen, pratstund på Pitholm men Mikes trevliga förälldrar.
En senare kväll än tänkt efter att min bil började gå varm....För lite kylarvatten var felet, undrar vart det tagit vägen!!

Lördag morgon ringde klockan 06,30. Steg upp efter att bara sovit 4 timmar den natten...Åkte iväg till Kalix MK där det var Rallycross. En trevlig biltur med min käre bror, allsång till Fergie och Christian snarkade.
En helt underbar dag med bra väder, dock bara på ena sidan...höger sida på allihopa är mer bränd än alla andra.
Varför kan inte motorklubbarna planera sina vallar bättre, solen skall vara framifrån och inte från sidan =P
Ett stort gäng med bodensare och tre pitebor, som det var förr. Öl drickandet satte igång tidigt på morgonen och fortsatte hela dagen och kvällen.
Utgång på 1906, terassen är bra!! Mycket folk och en massa kända ansikten som inte setts till på länge, mycket lyckad kväll!!

En tanke går till Helena idag som inte lyckades hålla sin cykel på vägen...en cykeltur in till stan blev helgens roligaste moment när hon helt plötsligt låg i en sandhög med cykeln bredvid sig och all packning utspralad i sanden. Hon fick helt enkelt hålla sig till pakethållarna =)

En anmälan gjordes till polisen inatt efter att Crille hämtade mig på krogen. Han hade parkerat bilen utanför Emma och Markus kring 01,00 och när han gick ut igen en timme senare så hade någon jävel snott mina vita blinkers från bilen!! Visst lite töntigt att anmäla blinkers stulna men det är bara för att slippa böter om man skulle bli stoppad av polisen, innan vi fått nya. Tack måste jag i alla fall säga till tjuven eller tjuvarna, de hade med sig verktyg för att ta lös blinkersarna så det var inga repor eller utslitna kablar utan de hade skruvat lös dem och sedan klippt kablarna med en avbitare.

Så onödigt!!

Nu måste jag verkligen ta mig upp från soffan. Ska klippa gräset idag och handla mat. Måste åka en sväng till sjukan också för min farmor har åkt in i morse, tydde på lunginflammation =( Hon är 90 år gammal om ganska prick en månad så det kan vara tungt med lunginflammation då....hoppas hon blir bra!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Kul att jag kunde bidra till helgens roligaste moment! Det händer mycket i fyllan men vurpan var fan klockren!

2008-06-17 @ 12:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0