Tatuering

I flera års tid har jag velat ha en tatuering men jag har aldrig riktigt vetat vad jag skullat göra för nån. Det finns många ideér men det har inte vart nån som jag riktigt fastnat för fram tills nu....
Under en längre tid har jag funderat på Ganesh, så jag har nog bestämt mig för att göra en mild tatuering av honom. Ganesha gäller som visdomens gud och undanröjare av hinder och hans bild finns i de flesta hinduiska templen.
Sist jag och Emma var på en seans skådade Keith & Fiona våra tidigare liv och jag fick då min bekräftelse på att jag ska göra Ganesh
...Jag satt nämligen i ett tempel och mediterade.

Vill också ha en tatuering på min skyddsängel. Har hittat en bild som jag vill göra om lite gran men som i det stora hela är som jag vill ha den.

Det finns många motiv som man vill tatuera just nu men man ska ju vela ha dem hela livet och det är dessa två som jag verkligen kommer att göra.
Det är bara så synd att det är så lång väntetid på Left hand tattoo i Piteå nu, jag vill inte göra en tatuering till hösten när vi ska till Turkiet utan jag vill göra den nu!! =) 

Jag vill inte ha allt för mycket färg i mina tatueringar utan helst i gråskala. Det finns många vackra bilder på Ganesh i fårg men jag tror inte att de gör sig så bra i färg efter nått år.....Miami Ink, Chris Nuñes, gjorde faktiskt en Ganesh tatuering i ett av progremmen....(se miniatyrbilden)

image116 image115

     

Ryggtatueringen här ovan är också grymt fin men den har egentligen inget motiv. Bilden på Kat von D är bara så grym. Hon är bara så grym =) Like Her!


ByeBye

Kommentarer
Postat av: jonna

men så roligt att hitta nått man verkligen vill ha.. :) Och att ni fick veta om era förra liv, var det lite folk eller nått? Spännande!! Jag tycker det 2a av de små bilderna var söt :) vart vill du ha den? Kramar...

2008-02-29 @ 11:44:50
Postat av: Kicki

Gryyymt! Jag håller med om att den 2a lillbilden var söt :)
Vart har du tänkt göra den, och hur stor?

2008-02-29 @ 12:27:30
URL: http://kickikickass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0